CPH STAGE: Kærlighedshistorier

on

Spillested: Riddersalen
Spilleperiode: 02. juni – 08. juni 2018
Anmeldt af: Clara Lindstrøm Gleerup og Line Kirsten Nikolajsen

Skynd dig ind og se den, hvis
… du gerne vil høre nogle utrolig lækre coverversioner af musiknumre, du nok højst sandsynligt har hørt før.

Kærlighedshistorier er Martine Emilie Barret Levinsen og Mathilde Passers afgangsforestilling fra Den Danske Scenekunstskole Aarhus. Det er et sammensurium af forskellige scener fra og sider af kærlighedslivet. Fra bizarre forhold til en bjørn i zoo, til uforløst kærlighed og forelskelse i 9. klasses drenge. De små historier krydres med elektroniske fortolkninger af forskellige populærsange fra bl.a. Beyoncé, Suspekt og Teitur. Johannes Asbjørn Eberl Smed står for de musikalske arrangementer og spiller dem tilmed live med imponerende snilde fra sin plads midt på scenen.

Musikken er klart forestillingens es. De musikalske arrangementer er overordnet set virkelig vellykket og løftes især, når de fremføres af en forførende Mathilde Passer og hendes fyldige dybe klang. Hende kunne man lytte til i timevis og med det talent, hun demonstrerer i denne forestilling, virker det ikke usandsynligt, at vi kommer til det i fremtiden. Martine Levinsen markerer sig også som en stærk sanger og formidler. Vi ærgrer os dog over, at hun spiller hele forestillingen med tårerne løbende ned ad kinderne. Det er bestemt rørende i starten, men også en smule unuanceret i længden.

Omend leveringen for det meste er god, er de små hverdagshistorier en smule for banale og uden fremdrift. Havde fortællingerne i stedet lagt større fokus på de små overraskelsesmomenter og twists, som særligt teksten om skolelæreren, der er ulykkelig forelsket i sin elev, lykkes glimrende med, havde Kærlighedshistorier været langt mere interessant.  Det bliver desværre en smule forceret og plat mod slutningen, og man har mest af alt lyst til at de begynder at synge igen, for det er helt sikkert i de musikalske øjeblikke, at forestillingen fungerer bedst. Som samlet hele bliver forestillingen dog en smule fragmenteret og for vidtfavnende til, at det for alvor giver genlyd.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s