Anmeldelse: ALT for verden

Spillested: Folketeatret
Spilleperiode: 31. august – 2. september
Anmeldt af: Mads Andersen

★★★★★

ALT for verden er et one woman show af og med Camilla Marienhof. Folketeatret beskriver selv forestillingen som et politisk healende spirituelt show, og det er lige netop, hvad det er! Camilla konfronterer publikum med en masse temaer – såsom at ændre verden, gøre en forskel, lede efter sandheden, tage sig sammen, sige fra, dumme sig og holde fast i sig selv i en verden fyldt med terror, demokratiske nedture, fattigdom, naturkatastrofer, sygdom og død. ALT for verden er en humoristisk hybrid mellem standup og komedie med mening, indhold og relevans.

Denne forestilling er helt igennem samtidsaktuel og relevant for alle og enhver. Hvem kender ikke til følelsen af hjælpeløsehed, frustration, angst og dårlig samvittighed, når man er tilskuer til mediernes endeløse udlægning af hele verdens nød og elendighed. Samtidig sidder vi i vores privilegerede velfærdssamfund og ved ikke, hvor vi skal starte i lysten til at bekæmpe den nød og terror, der efterhånden banker på vores hoveddør. Man kan i hvert fald se, mærke og høre publikums enighed, når Camilla interagerer og konfronterer publikum med alt dette.

Samtidig sætter hun fokus på de hverdagslige frustrationer og implicitte krav, hvor det blandt andet handler om at spise økologisk, være miljøbevidst og huske at være sund. Camilla Marienhof giver den max gas på scenen med dans, akrobatiske fysiske udskejelser, strip og standup-lignende komediespil, når hun, sammen med publikum, bearbejder det moderne menneskes konfrontation med hele verden.

At konfrontere med noget så aktuelt gennem morskab og begavet humor er en genial tilgang, der spejler vores indre tanker og længsler, og hvor latteren folder hverdagen ud. Samtidig udfordrer, provokerer og forarger hun også. Det er en fest at være publikum, hvilket det stående bifald også var et bevis på.

Camilla Marienhof er sjov og dygtig – hold øje med hende!

… du vil have en sjov, underholdende og meningsfuld oplevelse, hvor du kan mærke, at du ikke er alene med dine følelser og tanker.

Er du under 25 år koster en billet 75 kr. Ellers koster en billet 150 kr.