Anmeldelse: Så længe mit hjerte slår

Spillested: Odense Teater
Spilleperiode:
27. april – 3. Juni 2017
Anmeldt af:
Rasmus Borst

★★★★

Så længe mit hjerte slår er en musical/teaterkoncert lavet over forskellige Giro 413 sange. Her møder vi sygeplejersken Anne (vanvittigt charmerende spillet af Natalie Vallespir Sand), som arbejder på et hospice, og de skæbner som af forskellige årsager er endt der. Det er dog mest Anne, der må så grueligt meget igennem, og som hun afslører for publikum: ”Jeg har bare en livlig fantasi”. Derfor kan alt ske i fantasiens hospice, alt imens vi bliver ført gennem hendes sorger og glæder og hendes reaktioner på andres ve og vel.

Lige fra starten er det et møghamrende velspillende band vi er vidner til, som heldigvis er synlige for publikum. De passer godt ind i scenografien, der ellers kun består af et stort pastelfarvet rum og nogle hospitalssenge. Skuespillerne emmer af spilleglæde, og man kan tydeligt mærke deres ”legen”, mens jokes flyver til højre og venstre mellem sangene. Hele den komiske stil passer som sådan perfekt ind i sangene, og selvom der er små momenter af ro og eftertænksomhed, så ender stilen desværre også med at være forestillingens største svaghed. Skuespillerne synger fantastisk (særligt Isa Marie Henningsen) og koreografierne er flotte, men det bliver simpelthen for sjældent rigtig rørende eller farligt nok til, at man som publikum bliver rigtig ramt. Der er heldigvis undtagelser, som når Isa punker sig igennem sangen ”Jeg må ha’ medicin” eller når Kristian Rossen synger ”Lille Kammerat” til sit nyfødte barn, som han bliver nødt til at give væk. Her mærker vi virkelig grunden til at tage fat i Giro 413 kataloget og finde ind til kernen af sangene, som desværre ellers tit drukner i fløde og ligegyldighed. Kærligheden er der helt sikkert, men som publikum kan man ikke lade være med at tænke på alt det potentiale, som desværre ikke bliver indfriet. Forestillingen ender også lidt selv som en Giro 413 sang: Velspillet, velsunget og underholdende, men desværre alt for sjældent rigtig rørende eller vedkommende.

… du er til 80’er kitsch, dansktop og hjertevarm musical.

Studerende og fattig? Sådan gør du..
Hvis man er studerende eller mellem 15 og 24 år, kan du blive medlem af Klub U som giver mulighed for billige billetter.