Anmeldelse: Fifti Fifti

Spillested: Turné rundt i hele landet
Spilleperiode: 25. februar – 26. maj 2017

★★★

Parodiernes mester, Andreas Bos, tredje comedy-show, der båder byder på en lang række af hans velkendte parodier, stand-up, politisk opsang og nyskrevet musik. En egentlig rød tråd kan være svær at spore, men som showets titel hinter, må det nok siges at være tilfældigheden, der er fællesnævner. Dele af showets elementer afgøres, ifølge Andreas Bo selv, af tilfældet, skæbnen og mønten, som da det f.eks. skal afgøres, om to publikummer skal opfører Romeo og Julie eller Hamlet i selskab med Andreas Bo på scenen. Herudover er det dog ikke nødvendigvis nemt at gennemskue, hvor meget der er tilfældigt, og hvor meget der ikke er. Der er nemlig fuld fart på, og showet er proppet med så meget indhold, at det er svært at tro på, at det kan gennemføres uden planlægning og timing.

Andreas Bo virker til at ville rigtig mange ting med sit nye show og heldigvis har hans enorme galleri af velkendte parodier også fundet vej ind i showet. Det er ganske enkelt imponerende, hvordan han med så stor overbevisning kan skifte fra Clement Kjærsgaard til Lars Løkke på et splitsekund og i næste øjeblik ramme Donald Trump og Jim Lyngvild spot on. Han formår at bruge karaktererne på meget forskellig vis gennem showet, og den idé er rigtig god. Det kunne dog også uden problemer have fået meget mere plads. Problemet med dette show er nemlig, at der mangler plads og luft. Det går i et hæsblæsende tempo, og man sidder og spekulerer på, hvordan i alverden det dog lykkedes Andreas Bo at få trukket luft i den nærmest ustanselige og hurtige strøm af ord. Det virker til, at han har afsindigt travlt, og det gør det faktisk svært helt at nyde alt det, man får serveret. Derudover stikker det meget i øst og vest. Andreas Bo vil både lave stand-up, parodier, spille sange fra sin debutplade og snakke om mere politiske og alvorlige emner, der ligger ham på sinde, og det spiller bare ikke rigtig sammen. Det hele virker retningsløst, og det gør desværre også, at de enkelte elementer ikke står særlig stærkt, da de ikke kan spille op ad eller med hinanden. Selv de stærke parodi-dele drukner lidt i den strøm af støj, de øvrige dele står tilbage som. Det virker i langt højere grad, som om dette er et show for Andreas Bos eget egos skyld, og som i farten har glemt at have publikum og modtageren for øje. Det er en bland-selv-pose af alt, hvad Andreas Bo lige havde lyst til at lave, og det bliver i høj grad tilfældigheder, der afgør, hvad der rent faktisk fungerer og får os til at grine. Det er en skam, for visse dele af showet virker til at have et ret forrygende potentiale til at kunne stå rigtig stærkt, hvis det bare havde fået mere plads og taget sig tid.

… du i forvejen er ret stor fan af Andreas Bos imponerende persongalleri og er nysgerrig på, hvordan numrene fra samme mands debutalbum mon lyder.

Prisen afhænger af det enkelte sted showet spiller. Du kan tjekke tourplanen ud på Andreas Bos hjemmeside.