CPH STAGE Anmeldelse: Stereo

on

Spillested: Takkelloftet i Operaen
Spilleperiode: 2.-5. juni 2016
Anmeldt af: Kristoffer Fløe Dalsgård

★★

Der er i dén grad spændt op til dans, denne lørdag på Operaens anneksscene, hvor det solbrune publikum bydes velkommen med iskoldt (og gratis!) vand, i denne kølige, sandstensbeklædte, hemmelighed af en foyer. Der er lagt op til et livgivende afbræk, inden man igen tumler ud i sommerens ubønhørlige hede. Og netop et sanseligt afbræk er, hvad der er lagt op til, for Stereo vil lege med dine sanser. Den vil udfordre dig, og “gå et skridt videre” ved at kombinere teknologi og dans – kødets møde med maskinen. Derfor er der virkelig ikke sparet effekterne denne eftermiddag på Takkelloftet, hvor man mødes med 3D-briller og en forklaring om, at øjenmuskulaturen nu skal manipuleres og dans og teknologi nu skal møde hinanden som aldrig før. Noget af en mundfuld.

Desværre bliver Stereo virkelig aldrig andet end et forsøg. For til trods for, at danserne bestemt er talentfulde, og 3D-scenografien da også er ganske veludført indtræffer det lovede møde mellem de to elementer aldrig. I stedet sidder man tilbage med stor frustration over, hvordan scenografi og dansere kæmper en brav kamp om publikums opmærksomhed, mens man som publikum desværre taber både tråd og interesse, og i stedet ærgrer sig over at have taget shorts på, fordi bare ben og uldsæder er en kradsbørstig kombination. Stereoeffekten opstår simpelthen ikke, og stykket forbliver to disharmoniske kunstindtryk, der desværre skratter hinanden i stykker.

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s