Anmeldelse: Det Vi Gør

Spillested: Teater Grob (Gæstespil: Teater I Akt)
Spilleperiode: 24. – 29. maj 2016

★★★★

En dystopisk nærmest sci-fi agtigt fortælling om modstandsgruppen Bodyright, som kæmper mod et samfund, hvor mennesket konstant overvåges og kontrolleres. På trods af gruppens fælles mål om forandring må de dog undervejs sande, at deres metoder og intentioner er vidt forskellige. Handlingen foregår både i et virtual reality univers og i den virkelige verden, hvilket skuespillerne i Teater I Akt formidler med en imponerende kropslighed gennem greb fra danseteatrets verden. Det er en dejlig forfriskende fortælling på teaterscenen, som er et sats men heldigvis rigtig vellykket i dette tilfælde.

Hvad er godt?
I denne forestilling bliver det kropslige udtryk en rigtig stor og velfungerende medspiller, og skuespillernes timing og koordination gør forestilling virkelig spændende at kigge på. Generelt er det en meget flot forestilling, som det er svært ikke at lade sig rive lidt med af. Skuespillerne leverer et overbevisende stykke arbejde og formidler med både ord og krop den egentlig lidt komplicerede og informationstunge fortælling på meget fornemt vis. Forestillings udtryk med musik, scenografi og brug af koreografi er meget gennemført og gør ‘Det vi Gør’  til en meget omsluttende oplevelse. Det er skønt, at der tør satses på en lettere alternativ teater fortælling, som nemt kunne blive tung og svær at trække op, men som her er virkelig velfungerende!

Hvad er skidt?
Ind imellem er der dele af handlingen, som halter en lille smule. Der er spor i fortællingen, som ikke helt følges til dør, og der er tidspunkter, hvor vi desværre tabes en lille smule. Det er rigtig ærgerligt, for tankerne og idéerne bag det dystopiske univers er virkelig spændende – men desværre virker det lidt ufærdigt nogle steder i udførelsen.

Der er grupperabat at hente for både u. 25 og voksne. Og alt sammen til under 100 kroner. Er du studerende eller under 25 og IKKE i gruppe koster forestillingen kun 55 kroner, og det er bestemt værd at smide efter denne dystopiske oplevelse.
Normalpris: 125 kroner!