Anmeldelse: Trimmet i 3-kanten

Tivoli
Spilleperiode: 27/02-2015 – 29/04-2015

★★

Trimmet i 3-kanten er det tredje show fra City Singlerne Anne Louise Hassing, Kaya Brüel, Trine Gadeberg og Sofie Lassen-Kahlke. I denne femi-revy kastes lyset på den kvindelige seksualitet og uafhængighed. Showet er i øvrigt instrueret af den teateraktuelle Preben Kristensen. Det skal som det første siges, at dette show bestemt ikke er henvendt til studerende. Det er derimod henvendt til en lidt ældre aldersgruppe, der nok ikke kan betegnes som City-SINGLER.

DET GODE

Showet har sine jævnt underholdende øjeblikke. For eksempel bliver der sunget en hel sang om, at en af singlernes kusser ligner Lars Lilholt. En ret overbevisende Marie Key-imitation synger, at hun har slået sin mormor ihjel. Showet kulminerer da også i et sandt orgasmeorkester af kvinder, der udnytter nogle stakkels vaskemaskiner. Når det fungerer, spiller koreografien også, og City Singlerne fremstår showet igennem sexede og powerfulde.

DET DÅRLIGE

Det er dog langt fra altid, at koreografien og sangen fungerer for de midaldrende kvinder. Ofte harmonerer stemmerne ikke, og også dansen drukner i latterlige grimasser og dårlig timing. Til tider undrer man sig over, om singlerne rent faktisk er beruserede på scenen. Omtrent halvdelen af showet udspiller sig på en skærm, der er akavet placeret ude i siden af scenen. For det meste spilles der videoer i bedste “Drengene fra Angora”-stil af singlerne, der spiller forskellige roller i en elevator. Men skærmen anvendes også af singlerne til at kommunikere med deres egne kusser. Kusserne tager form af fire meget behårede hånddukker med uforklarligt usjove replikker.

For studerende kan showet let blive til en ekstremt pinlig oplevelse. Man oplever blandt andet gymnasiefest med breezers, push-up-bh’er, Gangnam Style, selfies, og ja, der er naturligvis også en sang, der omhandler twerking – med tilhørende dans. Showet minder mest af alt om en blanding af en lokalrevy og et satireprogram fra 2005. Det er lidt som om, at singlerne med showet prøver at understrege, at de er uafhængige kvinder, men seksualiseringen og  de vulgære jokes lader ikke helt feminismen komme til orde. Det meste af humoren handler egentlig blot om, at mænd har små pikke, og hverken kan forstå eller tilfredsstille kvinder.

DET UNIKKE

Netop denne parforholdshumor gør, at showet ikke virker særlig unikt. Det kører i den samme gamle rille som diverse stand-uppere, revyer og Ekstra Bladet har gjort i årevis. Den er dog alligevel unik i sig selv i og med at man sjældent har set denne form for kvinderevy nogen steder – og har du måske nogensinde set Sofie Lassen Kahlkes brystvorter?

HVORFOR OPLEVE FORESTILLINGEN?

Som studerende føler man sig malplaceret blandt publikum og den platte humor. Forestillingen appelerer ikke direkte til unge, og man fristes til at sige, at det ikke er nødvendigt at skulle kaste godt og vel 400 kr efter forestillingen. Det ses dog tydeligt, at det publikum, der er et par generationer ældre, lader sig rive med så lattermusklerne næsten gør ondt.

Du kan høre radioanmeldelsen fra programmet d. 2/3 her: